güncel yazılar...
Loading...

Neden ihracat? Firmalar Neden İhracat Yapar?

Neden ihracat yapmalısınız. Neden ülke olarak ihracat yapan bir ülke olmalıyız.
1.Müşterilerinizin büyük bir kısmı bulunduğunuz ülkenin dışındadır;

Evet bir firma neden ihracat yapar? Bu soruya verilebilecek en basit cevaplardan birisi elbette daha fazla müşteriye ulaşmak için olacaktır.


Örneğin Dünya'nın bir numaralı ekonomisi olan ABD'yi ele alalım. ABD'deki bir firma sadece yerel olarak kalmakla Dünya gelirinin yaklaşık dörtte birine ürün satmak ile kendisini kısıtlamış olacaktır.

Geriye kalan dörtte üçlük kısıma ulaşabilmesi ancak yurtdışı satışlar yapabilmesi ile mümkündür. ABD ki Dünya'nın en büyük ekonomisidir. 

Türkiye ekonomik büyüklük olarak Dünya genelinde zamanla değişmekle beraber genelde 15. ila 20 sıralarda yer almaktadır. Türkiye bir yılda Dünya gelirinin %1'inden bile daha az gelir üretmektedir. Dolayısı ile sadece yerel pazara odaklanmış firmalar, Dünya'nın her sene yaratmış olduğu her 100 birimlik gelirin 99'una ulaşmaktan daha başlangıçta vaz geçmektedirler.

Bir firma neden yurtiçindeki müşterilerine kolaylıkla satış yapmak varken, birbirinden farklı risk ve zorluklara katlanarak, çoğu zaman yerini haritada bulmakta bile zorlanacağı, farklı kültür ve anlayışa sahip ülke insanlarına mallarını satmak istesin?
2.İhracat rekabetçi yapar ;

İhracat ile çok değişik ülkelerden hayal bile edemeyeceğiniz sayıda müşteri bulup güzel fiyatlar yakalayıp tıkır tıkır satış yapabilirsiniz. 

Peki ya devamlılık. 

Dış ticarette rekabet kıran kırana geçmektedir. 

Hem fiyatta hem kalitede rakiplerinizi ekarte ederseniz satış yapabilirsiniz. Aksi halde muazzam işleyen küresel rekabet çarklarının sizi öğütüp sistem dışına atması fazla zaman almayacaktır. 

Biraz araştırma ile bulabileceğiniz bundan 15-20 sene öncesinin parlayan firmalarının çöküş hikayeleri hep bu sebeptendir. Rekabete ayak uyduramamak.

Eğer, ihracat yapan bir firma iseniz, rekabeti her zaman iliklerinizde hissedeceğiniz için yerel kalmakta ısrar eden firmalara nazaran çok daha yeniliklere uyum sağlama gücünüzün olacağı bir gerçektir.

3.İhracat ile mevsimsel üretim kayıplarının önüne geçersiniz;

İhracatın bir diğer avantajı da mevsimsel ürün satışı yapan firmalara sağlamış olduğu üretim katkısıdır. 

Örneğin güney yarım kürenin önemli pazarları konumundaki Avustralya, Yeni Zelanda, Brezilya ve Güney Afrika gibi ülkeler Türkiye yaz yaşarken kışı, kış yaşarken de yazı yaşadıkları için bu ülkelere yapılacak satışlar ölü sezonların kurtarıcısı olabilmektedir.